luni, 5 iunie 2017

Gata, DIVORTEZ

Nici măcar nu am apucat să facem un an de căsnicie. Și a trebuit să îmi caute ea în mâncare. Totul a început de la acel cântar, despre care tot îmi vorbea. Un cântar pe care și l-a dorit foarte mult, de când a devenit nutriționist. Cântarul ”TANITA”, acel device care mi-a băgat nu știu ce curent prin corp și care mi-a scos niște grafice prin care îmi arată cât sunt de gras. Eu? Gras? pe bunee?
Vârsta metabolioca 60 de ani. Ei bine, cît credeți că i-a dat ei vârsta metabolică? 14 ani. M-am simțit.. umilit! Mi-a citit dincolo de piele până în străfundurile  masei osoase (apropos, mi-a stabilit și densitatea ăsteia).
Și apoi au început discuțiile: ce mănânci, la ce oră, mi-a făcut fișe zilnice cu ce am băgat în mine, efectiv .. m-a tulburat.
Da, m-a făcut să îmi fie rușine cu mine și nu e normal într-o căsnicie. Nu e normal ca soția ta să aibă corpul ăla de puștoaică (pentru că e..o puștoaică) dar are și pachețele pe abdomen frate. Nu ne înțelegem, e clar! În orice familie, masa este sfântă. Ce poate fi mai dureros, decât să aștepți să vină cu o propunere pt masa de prânz și în loc de cartofi prăjiți și carne prăjită în ulei, ea să îți vină cu brocolli făcut la steamer? cu sos de usturoi? și stropit cu câțiva cartofi, așa, la mișto?  Dar ce am ajuns?

Cea mai mare umilință, tot într-o sfântă zi de duminică, atunci, când, așteptând masa, ea, a desfăcut o pungă cu frunze de rucola și a început pur și simplu să mănânce din ea.. Cum credeți? cu poftă, fraților.. Simțeam cum mi se încrețește pielea pe gât, întrebându-mă cum pana mea poate să mănance iarbă? Mândria mea, de bărbat???
- iubi, haide să facem o salată!
- desigur! Și a pus iarba în castron.. mă rog, rucolla.. a mai pus câteva roșii, niște ceapă și.. zeama de la o lămâie.. wtf?? păi.. unde e uleiul? unde e sarea? ce-ai făcut Bobiță, pentru asta m-am însurat eu?

Nu vreți să știți cum m-am perpelit, de cînd a început ea să se ocupe de mine, cu nutriția ei. Eu nu am știut că nutriția înseamnă că poți slăbi pur și simplu eliminând anumite alimente. Nu am știut că cineva, poate intra atat de eficient, fără bisturiu, dincolo de cel mai mare organ al corpului omenesc, pielea și să vezi atât de rapid rezultate. Ei bine, ea o face cu atâta ușurință, citind.. graficele ei și tabelele ei cu niște formule, pe sistemul.. ”who the fuck cares about chemistry??” totul e chimie și fizică.  Căsnicia noastră a început de la o banală reacție chimică. Cumva, într-un anumit moment, niște fluturi de 45 de ani s-au amestecat cu unii de 29 și a ieșit o vâltoare.. cu nuntași, voie bună etc.

Dar acum? divorțul este iminent! Gata, m-am săturat, îmi pare rău, m-a adus în starea în care nu mai suport!  Nu mai există tatonare, negociere, punct.  M-am săturat să îmi spună  ”iubi nu mai mânca aia, iubi, nu mai mânca atât..” M-am săturat să îmi numere seriile de abdomene la sală și să îmi facă program, numărându-mi pulsul pentru că nu trebuie să crească peste o anumită rată.. M-am săturat pur și simplu. Vreau să trăiesc liber și să mă simt bine în pielea mea.  De aceea, am hotărât, divorțez!

Divorțez de toate obiceiurile proaste din viața mea, divorțez de pepsi/cola (fie ele și light) divorțez de cartofii prăjiți și de tot ce înseamnă prăjeală. Divorțez de lene și fac sportul atât de necesar existenței. Divorțez! Și vă sfătuiesc și pe voi, prietenii mei, faceți-o! Pentru binele vostru.
Uneori, mă întreb retoric, Doamneee, ce faptă bună am făcut de mi-ai trimis forma asta de viață să aibă grijă de mine? Și îi mulțumesc. Aș fi putut fi deja mort..

Emma, dragostea mea, cântarul tău ”TANITA” m-a făcut să divorțez!
te iubesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu