marți, 27 octombrie 2015

CEO sau mirlan?

Ma obsedeaza ideea asta, de foarte multa vreme. Suntem tributari "imaginii" pe care ne-o cream singuri, sau cu care societatea ne ajuta de cele mai multe ori, insa, imi aduc aminte inca de pe vremea comunismului sintagma "baiat bun, dar are ceva probleme". Cu totii avem probleme. Este dovedit stiintific ca pana si cei mai imaculati oameni, au secretele lor. Au hibele lor. nimeni nu e perfect. "perfectiunea" tine de context. Dar dincolo de asta, suntem..asa cum suntem.
Din pacate, unora, de obicei lupi si inca nu orice fel ci din aia moralisti, le place sa emane "pareri" sau judecati de valoare despre cate cineva. Da, inclusiv eu o fac, evident pentru ca nici eu nu sunt perfect, tocmai ce spuneam mai sus.
dar mi se reproseaza ca un CEO cum ma pretind eu.. nu are voie sa fie marlan..Adica sa vorbeasca urat, sa se comporte ca un golan. ok, sunt de acord. Dar.. ce inseamna sa fii CEO? inseamna, dincolo de functia de reprezentare (care nu e neaparat obligatorie) sa "construiesti", sa faci strategie, sa fii manager. Si pe bune, cati manageri de succes clasificati ca si "porci" nu ati vazut? eu stiu o multime! Am lucrat cu multi si am invatat "lucruri". Daca la un moment dat aleg sa ma comport .. imoral (sa zicem) asta nu ma face mai putin eficient daca treaba mea este sa ii bag in buzunar "patronului" multi bani. Si ce sa vedeti? in pofida spatiului etic incalcat, cineva caruia ii bag bani in buzunar nu se plange de limbajul meu (tot de exemplu). pentru ca eu nu vorbesc in mod consecvent urat. dar ma exprim cat se poate de ..liber evident, tot in functie de context. deci si eu tin seama de context (ei bine da, chiar si eu). si nu vreau sa fiu tinut minte nici pe departe ca pe "un baiat bun". nu a fost niciodata asta tinta mea. nu ma intereseaza si nici nu ma afecteaza daca cineva ma considera mirlan pt ca m-am exprimat direct si fara echivoc la adresa unei..idioate. Pentru ca mi se intampla (foarte des) ca femei.,.in trafic, sa-mi ia mortzii..asa ca am trecut de mult peste soc. Si nu, nu ma simt mirlan, dar da, se poate intampla sa simti ca trebuie sa fii. ok, asta ma va scoate de pe scara istoriei si nu voi ajunge probabil niciodata general.. sef de partid, doctor in vreo stiinta.. pentru ca avem categoric exemple cu duiumul despre cv-uri impecabile, aparitii decente si binenteles, dezamagire crasa. Pentru ca mi se pare ca aprecierea pe care o facem uneori oamenilor este viciata de propria noastra imagine. Desenam oamenii din jur cu precadere asa cum ne dorim noi sa fim. Eu cunosc multi oameni, multe femei de afaceri si de succes, niste japite ordinare in fapt. daca mizeriile lor ar fi puse pe tapet nu ar mai avea unde sa se ascunda de oprobiul public, si stiti de ce? pentru ca sa iti construiesti o imagine (falsa) de "virgina morala" costa. Si e valabil si pentru tarfele de gen masculin. Asadar problema nu se pune DACA cineva, barbat sau femeie are sau este "mirlan" ci numai in ce proportie si cat reuseste sa ascunda asta. Eu personal, dupa cum spuneam, cunosc foarte putini oameni despre care pot spune ca sunt modele de moralitate pentru mine. Ii numar pe degetele de la mana, no offence. Oamenii aia au ceva in ei.. Probabil ca oamenii toti se nasc asa, etici, morali, civilizati.. dar mai tarizu, "invata" sa fie agresivi, porci, tarfe, etc..
Revenind la mine, pt ca despre mine este vorba, dragi..cititori. Da, vorbesc urat, da, sunt imoral si lipsit de etica. ok, exista doua categorii de oameni care ma plac.. si sunt de obicei oameni cu IQ la limita superioara. Adica oameni capabili sa dezbrace un om de imagine si sa separe sufletul de intentie si imaginea de capabilitatile pe care le ai. Stiu, e greu pentru multi sa inteleaga asta, nu e nicio problema, usa e deschisa NUMAi acelora care pot simti si intelege acelasi lucru. Mi s-a intamplat in experienta mea sa lucrez cu oameni catalogati ca javre ordinare. De multe ori, acei oameni ma invitau in diverse locuri, au incercat sa stranga relatiile cu mine si acest lucru nu s-a intamplat niciodata, de ce? pentru ca desi ii apreciam profesional si ii premiam, promovam EXCLUSIV pentru ceea ce imi ofereau dpv profesional, stiam ca sunt in esenta niste oameni de reahat. eu NU SUNT in esenta un om de rahat si indiferent ce fac la un moment dat am o capacitate extraordinara de autoanaliza si critica. numai asa se poate dezvolta un om. Aceia care merg pe la moaste si spera sa se "curete" dar in esenta lor sunt niste japite ascunse sub masti frumos zugravite social..nu sunt pe lista mea de prieteni. Si ca sa fie bine inteles, pe sistemul "cine ma iubeste ma ia asa cum sunt" ma doare in cot de ce cred "ceilalti".

Am avut si am suficient curaj sa-mi infrunt destinul si imaginea si lansandu-mi propria carte, roman autobiografic, am avut grija sa ma descriu asa cum ma vad eu si asa cum cred ca sunt, oricine fiind liber la reflectie vizavi de propria-mi persoana.Sunt convins ca unii vor citi cartea in primul rand din curiozitate, dar nu va asteptati sa fiu mai putin cinic. Uneori am gresit, inclusiv in aprecieri si poate a contat sau nu, dar Marian intotdeauna isi cere iertare cand greseste si spune multumesc prin esenta lui. restul e cancan..

P.S. Se lucreaza la coperta . Romanul se va numi "O palma" si va fi lansat in primavara. Am descris acolo evenimente importante si de neuitat din viata mea. E plin de "oameni" si situatii cu care m-am coonfruntat direct, oameni cu "imagine" catifelata si personaje "publice'. totul e acolo, voi fi, pur si simplu EU.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu