duminică, 1 iulie 2012

Ignoranța - medicament universal

Mi-am dat seama că cel mai bun medicament pentru liniștea spiritului pe termen lung, este ignoranța. Cu cât ești mai puțin ignorant, cu atât ai șansa să trăiești mai bine, și mai mult.Suntem făcuți din ignoranță! Ignoranța este pe același plan cu uitarea; nu am putea să trăim fără niciuna dintre cele două.Atunci când nu suntem ignoranți, avem griji, ne pasă, ”ne doare”.. Practic, cel mai mic eveniment anticipat (dar nedorit) ne scoate din pasa ignoranței. Un individ a împușcat niște oameni într-un coafor! Și toată lumea s-a isterizat!. În urmă cu vreo 2 ani, un individ drogat, a intrat în plin cu mașina, prin geamurile de la parter ale clădirii Oracle de pe Floreasca. A distrus ușile, recepția în care se aflau doi oameni, noaptea pe la 3 și jumătate. Nu i-a omorât! Au scăpat! Doar pe unul, l-a rănit ușor la mână. Și acum vine întrebarea: ce legătură există între ignoranță, împușcăturile de la coafor și..clădirea Oracle? Răspunsul este simplu; nu putem trăi fără să ignorăm anumite riscuri. Pe unele le ignorăm cu bună știință, pe altele doar din inconștiență. Dar ele există! Dar dacă pe unele nu le-am ignora, am muri din cauza stresului. Până aici, lucrurile par normale, însă, mi se pare (din nou) extrem de interesant felul în care, având exact aceiași parametri ca și noi ”ceilalți”, asiaticii tratează altfel EFECTELE materializării acelorași riscuri. Știu că vine cutremurul peste ei, știu că-i înghite apa, dar nu se văicăresc. Fac lucrurile cum trebuie și dau o definiție a destinului care mie mi se pare foarte aproape de adevăr! Nu poți să mergi pe mijlocul autostrăzii, sa te lovească (normal..) mașina și tu sa spui ” a fost destinul”! Dar dacă faci ce ține de tine să faci, chiar dacă anticipezi dezastrul, în momentul în care se întâmplă - nu-ti cere voie, pur și simplu se intampla. Dar abia atunci poti spune ca a fost destinul..

Cineva imi spune: "Credinta in Dumnezeu.. " Si eu ma intreb: ce legatura are? este ca si cum.. daca crezi in Dumnezeu este suficient, nu mai trebuie sa faci nimic.. Ca in fabula cu Mos Ene, cand a venit potopul si refuza sa plece din calea apei.. A trecut prima barca de salvare, a doua a trecut si ultima si le-a refuzat pe toate.. SI cand apa i-a ajuns la gat si nu mai avea unde sa se urce, sa se adaposteasca, a strigat: "Doamneee, toata viata am crezut in tine, te-am iubit si te-am venerat, de ce ma lasi sa mor?.."  Si Dumnezeu i-a raspuns: "Mos Ene, eu ti-am trimis toate barcile de salvare, de ce le-ai refuzat?"... Mie aceasta pilda imi spune multe lucruri.Destinul, este clar cel care iti este harazit, dar trebuie sa faci tot ce-ti sta in putinta sa fii in regula cu El..cu Destinul, cu Dumnezeu.

Prea multi "credinciosi" dintre cei pe care-i vad calcandu-se in picioare pe la biserici, considera ca asta e singurul efort pe care trebuie sa-l faca... Cate "barci" sa ne mai trimita si Dumnezeu?

Revin la ignoranta si la nebunia mea.. Nu pot sa fiu atat de ignorant pe cat imi cere societatea. nu pot sa nu fiu stresat cand vad ca in Romania nu exsita nici cea mai mica norma de "siguranta". 2 copii au fost loviti pe trecerea de pietoni. Acest destin ar fi putut fi schimbat daca soferul ar fi avut mai multa frica, si un nivel mai scazut al ignorantei.. Daca TOTI am gandi un pic altfel, lucrurile s-ar putea schimba. Indiferent cine se va stradui sa-mi schimbe  parerea, voi ramane ferm: Romania este o natie pierduta. Suntem niste idioti in bataia vanturilor vremii cu nimic mai destepti decat hamsterul meu.. Avem tot ce ne trebuie sa fim puternici, dar suntem niste putori si niste betivi. Asteptam sa ne dea cineva. Tot timpul "altcineva" e responsabil. Facem greve si ne vaicarim intr-una. Stiu ca sunt foarte bland cand spun "ignoranta". De multe ori e prostie crunta. De aceea, il rog pe bunul Dumnezeu, daca nu poate sa-mi schimbe brusc tara in care m-am nascut, sa ma lase sa-mi schimb soarta, macar pt copilul meu. Si pt ca NU SUNT IGNORANT. Pentru ca vad ca nu se poate aici. Pentru ca nu cred in natia asta. Nu mai cred si nu mai vreau!. Pana in 2016 nu mai sunt in aceasta tara de rahat. Nu ma intrebati unde ma duc. Poate in Ungaria! Poate in Austria!.. oricum, nu intr-o tara latina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu