luni, 5 martie 2012

Ali Ergun Ergen - "regele" mall-ruilor

Am avut ocazia nefericita sa-l cunosc si sa lucrez direct cu Ergun. Nu mi-a lasat niciodata impresia vreunui colos al managementului. Mi-a lasat chiar impresia unui om slab, care a beneficiat de o conjunctura favorabila.
Am lucrat direct cu el, pe vremea cand deschidea mall-ul din Baneasa. Desi nu ma cunostea, si-a permis sa-i spuna lui Puiu Popoviciu ca nu e multumit de serviciile mele, dupa ce, atentie, desi am insistat oficial, in scris de nenumarate ori, nu a fost in stare NICIODATA sa ne dea o sarcina coerenta pe linie de securitate. Nu a fost niciodata in stare sa impuna o disciplina oamenilor sai. Esec total. La un moment dat, i-am propus sa semnam un contract de consultanta cu o valoare simbolica, in care sa-i facem un concept de securitate, si abia dupa aceea sa intre in discutii cu furnizorii.. Stiti ce mi-a raspuns Ergun?
"Nu am nevoie de niciun concept, oricare furnizor de servicii de paza imi da acest concept gratuit". 
Si a pus in bratele furnizorilor proiectul si astia i-au facut oferte. L-au rupt in doua din punct de vedere financiar. Si nu pe el ci pe Popoviciu si Dimofte. Am fost socat! Si m-am intrebat de ce au incredere oamenii astia intr-un "rege al mall-urilor" care ..nu are nevoie de concepte, lucreaza direct cu furnizorii. Ma mir ca a avut nevoie de arhitecti. Am sesizat cu aceasta ocazie la Ergun o doza de autosuficienta, aroganta si ingamfare care m-au facut sa-l detest. Eu nu l-as fi angajat niciodata sa-mi conduca nici macar containerul, darmite afacerea. Sistemele de securitate din Mall baneasa au costat de 3 ori mai scump decat ar fi trebuit sa coste daca erau facute cu cap (integrate). Le-am scris despre asta actionarilor, la vremea respectiva, insa.. poate erau si alte interese despre care eu nu trebuia sa stiu. Cu o zi inainte de deschidere, Popoviciu m-a sunat si mi-a spus ca daca Ergun imi cere sa-l ling in cur (scuzati expresia) sa fac asta sau sunt terminat. Era prima amenintare directa pe care a facut-o Popoviciu la adresa mea si prima oara cand mi-a vorbit urat. M-am urcat in masina cu cei mai buni oameni ai mei.. (fosti luptatori ai brigazii antiteroriste) si m-am dus la Ergun, intrebandu-l ce vrea sa facem ca sa fie multumit.. Ne-a spus calm, ca vrea sa NU MAI INTRE NIMENI in zonele care deja se curatau.. Si am blocat acele zone. Numai ca.. turcii lui (pentru ca el nu lucreaza decat cu turci de-ai lui) faceau un scandal monstru si de cate ori ii opream,el intervenea direct si ne cerea ca pe unii sa-i lasam.. Enervat, l-am abordat si l-am intrebat; care este sarcina CONCRETA pe care vrea sa o indeplinim. Raspunsul a fost "orientati-va si voi". Asta este raspunul pe care il da un "rege" al mall-urilor unei provocari simple.
AS fi vrut sa-l sun pe Popoviciu si sa-i spun sa-i faca el lui Ergun ce-mi cerea mie sa-i fac (dar nu sunt genul). Insa, le-am scris un raport oficial (pe care il am si-l pastrez for the records) , i-amm asigurat securitatea la deschiderea Mall-ului asigurandu-i inclsuiv protectia Evei Hertigova, la un nivel demn de orice protocol de nivel inalt. Si am reziliat contractul cu Baneasa Shopping City! EU am reziliat acest contract, refuzand sa lucrez cu un astfel de individ. Datorita lui, Mall Baneasa cheltuie azi cu securitatea mai mult cu cel putin 480.000 euro (calculati de mine la cent) anual. Dar ii baga lui Popoviciu in buzunar cateva milioane si din atat grasime.. nu te mai uiti ca ti se scurg printre degete cateva sute de mii. (Poate ale lui Dimofte!..)

Cand am auzit ca a plecat din Baneasa m-a bufnit rasul si ma gandeam.. ce va mai face azi domnul "rege"? manager de proiecte care nu crede in concepte :)) Ei bine, s-a intors la Anchor Grup. Asta da lovitura! beneficiaza din plin de publicitate platita (probabil) dar.. sa pui in mana lui Ergun 1 milion de euro.. trebuie sa ai convingerea ca treaba o poate face si un tip cu liceul doar, altfel.. trebuie sa fii inconstient!

Un comentariu:

  1. Asa este Marian, aduti aminte ca am stat cu Sorin trei ore in Mall sa concepem un traseu de patrulare luand in calcul toate punctele vulnerabile ale mall-ului trasandu-l pe o schita a locatiei; dupa care a venit Sorin Bebereche, sofer la Baneasa si ne-a spus ca nu e bun

    RăspundețiȘtergere