luni, 26 decembrie 2011

Vocea Romaniei, pe buneeee????....

again, again, again, aceeasi "poveste" din spatele povestii...
Il cunosc pe Stefan de prin 2000.. cantam impreuna. El era.. DJ Reply in pub-ul unde rupeam microfoanele in fiecare zi de joi. Ma rupea cu felul in care canta el o singura piesa de care eu nici macar nu incercam sa ma apropii; "wonderful world".. Daca cineva mi-ar fi spus atunci, ca Stefan va ajunge "Vocea Romaniei" , cred ca mai beam un butoi cu bere (de ras..) dar uite ca aroganta se plateste. In sinea mea, credeam ca eu cant mai bine decat el..

Apoi am pierdut contactul si ...l-am revazut in aeroport, pleca in State.. Mi-a spus atunci ca nu crede ca se mai intoarce dar..l-am revazut intr-o seara la Hard Rock Cafe Bucuresti. A cantat "feeling good" si mi-am spus.. "asta nu e Stefan cel pe care il stiu!". Chiar si fizic era altfel.. Lucrat, bine facut..
Mai, ce-ai mancat tu in State, l-am intrebat si mi-a zambit! Parea obosit, dar sigur pe el..
In fine, il felicit ca a ajuns Vocea Romaniei, insa, cu mana pe inimi, nu cred (de 100 de ori dintr-o suta) ca el trebuia sa castige! Am observat insa (si nu sunt singrul) ca in ultimele doua saptamani el a avut parte (si a fost singurul) de add-uri publicitare din partea ProTV. M-am intrebat: "mai, oare ce se intampla".. De ce nu o promoveaza pe pustoaica de 16 ani, dar.. am inteles ca Stefan are si o poveste.. Intotdeauna "povestea" din spatele povestii darama zidurile adulatiei.. (stiti, mama care nu l-a incurajat, etc..) Si am revazut scenariul de la Romanii au talent cu acel hip-hopper care a cantat..(ce a cantat?!)..ma rog, care a cantat cu "romanii au talent".

Cum, nu sesizati ironia? Adrian Sirbu este de departe cel mai subtil satirist al zilelor noastre. "Vocea Romaniei" este de fapt vocea poporului sau.. Astia suntem. Ca sa fim buni intr-un domeniu, avem nevoie de o poveste cu care sa ne identificam. Pt ca suntem un popor de amaratzi retarzi, hotzi, puturosi si betivani. Si am dus maneaua si telenovela pe culmi nebanuite in lume.. Ce face pro tv-ul? ne aduce aminte cine si mai ales ce suntem. Ne cantam gloria (si o vom face din ce in ce mai des) exact pe limba pe care vom pieri! Nu, nu suntem capabili sa recunoastem valorile, nu, nu suntem capabili sa ne alegem liderii.. pt ca intotdeauna va interveni.. "povestea". Din pacate, la acest ..simulacru de concurs national, unii dintre participanti nu au venit si cu povestea, au venit doar cu voci si cu interpretari remarcabile, insa.."publicul".. (intotdeauna publicul!..)  a votat ce .. trebuia sa voteze.

Bravos Stefan! La multi ani! ..si mai e ceva..

"II multumesc si lu' Andra ca a cantat aici cu mine.." (gen, astea.. ar mai fi vrut sa zica, dar l-a oprit Bartos) :)

2 comentarii:

  1. Suntem tara lui " Cineva care stie pe cineva, care are pe cineva ca sa castige cine trebuie."

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca daca ar fi castigat "povestea din spatele concurentului" Irina Tanase r fi fost vocea romaniei (vezi povestea cu borcanele de gem pe care le-a mancat cand era mica...saracuta de ea!)...Si mai cred ca Stefan Stan e o suma a ingredientelor pe care trebuie sa le aiba un artist ca sa urce pe o scena! Ar trebui sa nu ne mi concentram atat de mult pe partituri si sa intelegem ca un artist are nevoie de mult mai mult decat tehnica vocala! Din punctul de vedere al telespectatorului care nu a avut ocazia sa il cunoasca pe Stefan Stan si care l-a vazut prima data pe scena de la vocea romaniei,el este un tip care si-a facut treaba cum a stiut el mai bine, nu a facut caz de problemele cu mama lui(doar a mentionat anumite aspecte probabil la cererea protvului dornic de audienta) si a prins la public prin carisma si voce!Cred ca isi merita laurii, ar trebui sa dam Caesarului ce e al Caesarului si sa il lasam totusi sa se bucure de premiu!

    RăspundețiȘtergere