marți, 21 decembrie 2010

"Mai bine acum, decat mai bine mai tarziu.."

..as incepe prin a spune ca este o sintagma cu anumite conotatii dureroase. Inca nu m-am prins daca are legatura cu zona geografica, cu..apartenenta la o anumita rasa, whatever, auzeam azi pe cineva spunand "bine ca se incalzeste vremea".. Si ma gandeam, daca acest "bine" de acum, va insemna la fel de bine si peste 10 ani, si peste 20 de ani? Si cred ca NU!. Apoi mi-am dat seama cat de adanc suntem inradacinati in viziunea "imediata" a lucrurilor. nu suntem capabili sa depunem efortul de a sacrifica 'acum' pentru a ne fi bine mai tarziu. De ce sa fiu ipocrit, inclusiv eu am aceasta problema. Dar macar recunosc ca e o problema. Catora dintre noi ne pasa de ce se va inampla cu vremea peste 50 de ani? Vom ajunge usor, usor, la varsta la care vom spune.."eh, ne-am trait viata, ce-o fi o fi". Si asa am aflat ca povestea asta este romaneasca cu adevarat. "ce o fi, o fi", e romaneste neaos. Si poate ca de-asta suntem cu cateva sute de ani in urma tarilor civilizate. Si tot dintr-un egoism genetic pleaca si asta. NU NE PASA de cei din jur. Suntem intr-un cerc vicios din care nu putem iesi. Astazi la stiri, aflam cum un aurolac internat a distrus aparatura unui spital care il gazduise sa-l "repare".. Apoi, o doamna purtator de cuvant al politiei romane, ne informa ca "s-a inceput urmarirea penala" impotriva amaratului? Si cam cum s-a facut lucrul asta? Ii vor trimite citatiile la canalul unde zace peste noapte? Si-l vor seda ca sa se poata intelege cu el si sa-i ia declaratii? Si ii vor retine prejudiiul din salariu? :) Absolut inutil. totusi, ce ar fi de facut?..Iti pui cu adevarat problema umanitatii, in ambele sensuri; mi-e mila de ei, dar ce vina avem noi "ceilalti"?. ce am putea face ACUM, ca sa rezolvam problemele care vor aparea si mai tarziu?. pentru ca asa cum spuneam (si nu numai eu) societatea degenereaza..Ne alegem lideri imbecili care ne arunca pantofi cu toc din masini de lux, sau pui congelati in mijlocul strazii, iubim cainii, ii lasam sa se inmulteasca pe cale naturala dar nu avem niciun mijloc de a opri problemele pe care le genereaza, cream legi care nu ne pot apara, avem mecanisme care lucreaza impotriva intereselor noastre pe TERMEN LUNG si de ce nu, ne dorim vreme calda in mijlocul lui Decembrie, chiar daca asta inseamna ca toata clima se duce dracului, de ce? pentru ca vom ajunge curand sa spunem.." eh, noi ne-am trait viata, ce-o fi, o fi mai departe.." Si pentru asta, vom continua sa facem lucrurile in felul in care le facem, pentru ca nu avem sub nicio forma spiritul dezvoltarii durabile. Nu "vedem" mult mai departe. Daca ar fi sa incadram societatea romaneasca in piramida lui Maslow, noi suntem ca si societate, inca, la nivelul bazal al lui "ce mancam AZI, ce .....AZI, si asa mai departe".. Trist, dar adevarat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu